17 Ocak 2013 Perşembe

Uludağ - Keşiştepe Diamond Rotası

Tarih: 9 Nisan 2011 Aslında bu tarihlerde Geyve'ye gidip kaya tırmanmayı planlamıştık. Ancak yağmurlu hava bizi Uludağ'a yönlendirdi. Cuma gecesi İtüdak ekibiyle beraber yola çıktık. Sabaha karşı 4.40 gibi ikinci oteller bölgesindeydik. Wolfram teleferiği hattının sonuna yakın bir yere kampımızı attık. Ekibin bir kısmı su deposunda biz de fotoğraftaki çadırda kaldık.

Uyumadan rotaya girmeye karar verdik. Ben Sefa'yla Diamond'a gireceğim. Aydın ve Onur da Rampa rotasına girecekler. 8.30'da malzemeleri bölüşüp yollarımızı ayırdık.

Soldan sağa Sefa, Aydın, Onur ve ben.

Sol tarafta 60 derecelik açıyla çapraz yükselen hat Rampa rotası. Onur ve Aydın'ın seçtiği rota.

Kesikli çizgiyle gösterdiğim hat da bizim seçtiğimiz Diamond rotası.

Kısa bir yürüyüşten sonra rotanın başladığı yerdeyiz. Bakmıyormuşum gibi çek pampa.

İlk emniyet malzemesini yerleştirip ipe giriyoruz.

Bu turuncu meret ipteki sürtünmeyi arttırıp tırmanıcının düşmesi halinde emniyetçinin tek eliyle tırmanışçıyı durdurabilmesine olanak sağlıyor. İlk ip boyunda Sefa emniyet alacak.

Ben lider tırmanacağım.

İlk ip boyu bitiyor. Sefa arkamdan tırmanırken ben de sefanın emniyetini alıyorum. Ve sonunda Sefa ilk istasyonda. İkinci ip boyunu Sefa lider tırmanacak. Lider tırmanırken ihtiyacı olan ekipmanı ona veriyorum.

Fotoğrafta görünen iki kaya bloğunun arasından yükselip kornişi de geçip rotayı bitireceğiz.

Sefa yükselmeye başlıyor.

Ara emniyet noktaları oluşturarak yükseliyor.

Rotanın sonunda geçmemiz gereken korniş. Hava da bozmaya başlıyor.

Ben de tırmanmaya başlıyorum. Kornişe geldiğimde farkediyorum ki Sefa hem emniyet alıyor hem fotoğraf çekiyor. Sis de iyice çökmüş durumda.

Biraz zorlanıyorum burayı geçerken.

Zor da olsa geçiyorum ama.

Yusuf biraz tipimi kaydırmış. Bu fotoğraftan sonra Sefa'nın yediği en güzel eti tutku'yu paylaşıp sıcak birşeyler içip dönüşe geçiyoruz.

Biz tırmanırken kar ve dolu yağmış.

Pazar öğleden sonraya kadar kampta vakit geçirip yoğun siste İtü ekibiyle beraber geri dönüyoruz.